برای بدست آوردن اطلاعاتی درمورد "کمپرسور چیست؟" با ما همراه باشید. در دهه 60 کولر اتومبیل لوکس به حساب می آمد. بنابراین ، در آن زمان ، فقط حدود 20٪ از اتومبیل های ایالات متحده آمریکا آن را داشتند. با این حال ، در اواخر قرن 20 ، تولید کنندگان به طور گسترده ای اتومبیل A / C را شروع کردند. امروزه تقریباً همه اتومبیل ها آن را دارند. سیستم تهویه هوا و اتومبیل در دو چرخه کار می کند: تبرید و خنک کننده تبخیری (تبخیر و چگالش). هدف اصلی کولر گازی اتومبیل راحت سازی فضای کابین برای سرنشینان است.
اولاً ، "کمپرسور" فرایند راحت سازی هوا برای سرنشینان خودرو است. مهندسان با ایجاد تغییر در خصوصیات هوا به این مهم دست می یابند. این عمدتا شامل دما و رطوبت آن است. تهویه هوا وسیله ای است که خصوصیات هوا را تغییر داده و کنترل می کند. اصولاً کیفیت هوا و شرایط گرمایی آن را بهبود می بخشد. کمپرسور کولر اتومبیل نیز همین کار را می کند. حال ، اجازه دهید عملکرد چرخه تبرید را که در A / C اتومبیل های مدرن استفاده می شود ، درک کنیم.
دقیقاً مانند تهویه هوا خانگی ، کمپرسور ( compressor) کولر گازی اتومبیل نیز بر همان اصل کار می کند. این دارای اجزای اصلی زیر است:
کمپرسور
کندانسور
خشک کن گیرنده
شیر انبساط
سیم پیچ اواپراتور
ما در این مقاله پرسش "کمپرسور چکار میکند؟" را نیز مورد بررسی قرارداده ایم. سیستم کمپرسور کولر خودرو مبرد را تحت فشار از طریق این پنج جز major اصلی در یک مدار بسته به گردش در می آورد. در این نقاط از سیستم ، مبرد تحت فشار و تغییرات دما از پیش تعیین شده قرار می گیرد. اصولاً کولر گازی اتومبیل دارای دو مدار متفاوت است. یکی برای گردش مبرد A / C (گاز خنک کننده) در حالی که دیگری برای گردش هوای کابین است.
کمپرسور کولر اتومبیل:
برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "انواع کمپرسور" با ما همراه باشید. گاز تبرید در داخل مدار تبرید بسته می شود. وارد کمپرسور می شود که بیشتر آن را فشرده می کند. این هم دما و هم فشار آن را افزایش می دهد. کمپرسور گاز مبرد کم فشار را از طریق دریچه مکش (سمت پایین) می کشد. سپس مبرد گرم را تحت فشار قرار داده و فشار آن را افزایش می دهد. سپس کمپرسور آن را از طریق دریچه تخلیه (سمت بالا) وارد کندانسور می کند. کمپرسور A / C از یک کلاچ مغناطیسی برای اتصال و قطع کمپرسور از موتور استفاده می کند. کمپرسور سپس گاز فشرده شده را به سمت واحد کندانسور هل می دهد.
خازن کمپرسور کولر اتومبیل:
کندانسور در قسمت جلوی خودرو قرار دارد. در پشت گریل جلو و مقابل رادیاتور اتومبیل قرار دارد. رو به باد. هوای محیطی که از کندانسور عبور می کند گرمای مبرد در گردش را از بین می برد. بنابراین مبرد از گاز به مایع تبدیل می شود.
واحد کندانسور بسیار شبیه به رادیاتور موتور است. گرمای مبرد گرم را جذب می کند. سپس ، گاز پرفشار را به مبرد مایع فشار قوی تبدیل می کند.
خشک کن گیرنده کمپرسور کولر اتومبیل:
مبرد مایع به سمت گیرنده گیرنده حرکت می کند. همچنین حاوی فیلتر و مواد خشک کننده است. گیرنده درایر ناخالصی ها را فیلتر کرده و رطوبت مبرد را از بین می برد. همچنین به عنوان مخزن ذخیره موقت مبرد مایع عمل می کند.
شیر انبساط کمپرسور کولر اتومبیل:
مبرد مایع فشار قوی سپس به سوپاپ انبساط جریان می یابد. با عبور مبرد از دریچه ، به دمای پایین ، مایع کم فشار و بخار تبدیل می شود. سوپاپ انبساط کننده مبرد را به صورت غبار به داخل اواپراتور پاشش می کند. این شیر میزان مبرد ورودی به اواپراتور را کنترل می کند.
اپراتور کولر اتومبیل:
مایع کم فشار بلافاصله با ورود به اواپراتور شروع به جوشیدن می کند و بخار می شود. یک سنسور دما در خروجی اواپراتور شیر انبساط را کنترل می کند. (اگر دمای خروجی خیلی زیاد باشد ، نشانگر این است که مبرد کافی به اواپراتور نمی رسد. این امر باعث خنک شدن ضعیف کابین می شود)
سنسور دما سیگنال را برای باز یا بسته شدن شیر انبساط ارسال می کند. این برای دستیابی به جریان صحیح مبرد است. سیستم تهویه هوا را قادر می سازد تا به میزان و دمای خروجی اواپراتور دست یابد. پس از آن مه مه آلود مبرد وارد اواپراتور می شود.
مدار جریان هوا:
از طرف دیگر سرنشینان اتومبیل گرمی را که با هوای کابین مخلوط می شود ، ساطع می کنند. این هوای گرم در حالی که دمنده آن را از سمت پایین هل می دهد وارد اواپراتور می شود. هوای کابین که از روی باله های اواپراتور عبور می کند ، گرمای خود را به مبرد تبخیری می دهد. از آنجا که مبرد از هوا سردتر است ، گرمای هوا را جذب می کند. این باعث تولید هوای خنک می شود و سپس به داخل کابین رانده می شود. دمای مناسب هوای کابین برای انسان حدود 23 درجه سانتیگراد است. اکثر سیستم های کمپرسور کولر اتوماتیک با خاموش کردن / روشن کردن خودکار کمپرسور a / c و چرخش موثر هوا در کابین سعی در دستیابی به آن دارند.
درباره این سایت