بررسی دیسک و صفحه کلاچ

"دیسک و صفحه کلاچ" بخشی از اتومبیل است که دو یا چند شافت چرخان را به هم متصل می کند. در یک اتومبیل دنده دستی، "کلاچ" اتصال بین شافت از موتور و شافت هایی را که چرخ ها را می چرخاند کنترل می کند. این یک بخش حیاتی از ماشین آلات کار ماشین است زیرا موتور تمام وقت نیرو تولید می کند و دارای قطعاتی است که دائماً در حال چرخش هستند، اما چرخ ها دائماً نمی چرخند.

دیسک و صفحه کلاچ 

برای اینکه این اتومبیل بتواند هم سرعت خود را تغییر دهد و هم بدون خاموش شدن موتور کاملاً متوقف شود، باید اتصال بین چرخ ها و موتور به طور موقت قطع شود. دو قسمت اصلی کلاچ شما وجود دارد: صفحه کلاچ و چرخ دنده. اگر پای شما به پدال کلاچ فشار نمی آورد، مجموعه ای از فنرها وجود دارند که صفحه فشار را به سمت "صفحه کلاچ" (clutch) فشار می دهند.

فشار فنرها صفحه کلاچ را نیز به سمت بالا به سمت چرخ مگس سوق می دهد. این موتور را به شافت متصل می کند که حرکت را به چرخ ها منتقل می کند و باعث می شود که هر دو همزمان بچرخند. هنگامی که پای شما به پدال کلاچ فشار می آورد، شما بر روی یک چنگال رها کننده فشار می دهید، که از طریق یک سری فنرها و پین ها، صفحه فشار را از صفحه کلاچ دور می کند. این ارتباط بین موتور چرخان و چرخها را قطع می کند، به این معنی که چرخها همچنان به چرخش ادامه می یابند اما تحت حرکت خودشان، نه از طریق قدرت موتور. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کیت کلاچ" با ما همراه باشید.

این طراحی به شما امکان می دهد تا چرخ ها را از موتور جدا کنید تا بتوانید دنده را عوض کنید، به رانندگان اجازه می دهد تا کنترل زیادی بر سرعت اتومبیل خود داشته باشند.

کلاچ چیست؟

در اتومبیل، موتور همیشه در حال چرخش است، اما چرخ های ماشین باید بتوانند روشن و متوقف شوند. در اتومبیل دنده دستی، کلاچ راهی است که راننده می تواند چرخ ها را از موتور جدا کند و موتور را از بین نبرد.

از نزدیک پدال های گیربکس دستی را با پدال کلاچ در سمت چپ چپ قرار دهید

کلاچ اتومبیل شما چگونه کار می کند؟

کلاچ ماشین شما دارای یک چرخ دنده است که به موتور متصل می شود، و یک صفحه کلاچ است که به سیستم انتقال قدرت شما متصل می شود.

وقتی پای شما روی پدال کلاچ نباشد فنرهایی وجود دارند که دیسک و صفحه کلاچ را تحت فشار قرار می دهند و این باعث فشار بر روی چرخ لنگر می شود. سپس موتور را روی شافت گیربکس قفل می کند و به آنها امکان می دهد با همان سرعت بچرخند و به ماشین شما اجازه حرکت می دهد.

دیسک و صفحه کلاچ 

هنگامی که پدال کلاچ فشار داده می شود، یک پیستون هیدرولیکی بر روی یک چنگال رها کننده فشار می آورد، سپس آن را به یک یاطاقان در وسط فنر فشار می دهد. با فشار دادن وسط این فنر، یک سری پین در اطراف قسمت خارجی فنر باعث می شود فشار فنر از دیسک کلاچ دور شود و این کلاچ را از موتور چرخان خارج می کند.

دیسک کلاچ اتومبیل که مکانیک در دستکش تغییر می کند

در مورد وسایل نقلیه انتقال قدرت اتوماتیک چه می توان گفت؟

اتومبیل های گیربکس اتوماتیک از نظر فنی دارای سیستم کلاچ هستند.

با این حال، در یک گیربکس اتوماتیک، کلاچ بخشی از یک سری بزرگتر از سیستم ها است که به جای کلاچی که در اتومبیل دنده دستی پیدا می کنید، با هم تشکیل می شوند و مبدل گشتاور را تشکیل می دهند.

مشکلات مشترک کلاچ

اگر با کلاچ خود رفتار خوبی داشته باشید می تواند تا 80،000 مایل دوام بیاورد.

با این حال، اگر مراقب آنها نیستید، یا دائماً ماشین خود را بیش از حد بار می کنید و بارهای سنگینی را تحمل می کنید، ممکن است کلاچ خود را با 35000 یا کمتر دوام بیاورید. برخی از رایج ترین مشکلات کلاچ عبارتند از:

سایش: رایج ترین مشکل، ساییده شدن مواد موجود در دیسک به دلیل اصطکاک مداوم است.

کابل شکسته: کابل برای فشار و کشیدن نیاز به کشش دارد.

نشت: نشتی درون سیلندرها باعث نمی شود که فشار مناسبی برای عملکرد طبیعی ایجاد کنند.

عدم انطباق: وقتی پدال را فشار می دهید پیوند مقدار اشتباه نیرو را منتقل می کند

هوا در خط هیدرولیک: هوا برای ایجاد فشار وارد خطی می شود که مایعات باید در آن باشد.

کلاچ سخت: اگر برای فشار دادن کلاچ خود به نیروی بیشتری نسبت به حالت عادی نیاز دارید، این می تواند مشکل را نشان دهد.

اطلاعاتی درمورد میل موجگیر

اطلاعاتی در مورد خودرو شاهین

اطلاعاتی درمورد پژو 407

کلاچ ,فشار ,موتور ,یک ,چرخ ,کند ,می کند ,صفحه کلاچ ,چرخ ها ,است که ,می دهد

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پروژه آمار Diary of Someone ساخت تخت خواب دبیرستان شهداء بروجن باشگاه ای ام اس و ایکس بادی ems xbody تهران kar-fan-novin-s.blogfa.com زندگی به توان 2 گالری ونیز آگهی املاک پیشگویی سیلویا براون